Wednesday, September 16, 2009

How to read/change the ISO volume ID

Am cautat destul de mult timp un utilitar Linux de tip CLI (Command Line Interface) care sa ma ajute sa modific eticheta unui disk CD/DVD (label sau volume ID). Scopul era sa incrementez un contor pentru a putea tine evidenta cate rescrieri fac pe un disk de tip RW.

Daca pentru partea de citire am gasit utilitarul isoinfo (care face parte din pachetul cdrecord) nu am reusit sa rezolv partea de scriere. Dupa cautari insistente am gasit un script in perl care citeste informatiile de identificare (primary volume descriptor) dintr-un fisier de tip iso. Plecand de la acest script am reusit sa rezolv si partea de scriere.

Scriptul se poate descarca de aici iar modul de apelare este urmatorul:
isolabel [iso_file/device] [read/write] [new_label]
Orice fel de observatii sau comentarii sunt binevenite.

No comments: